Szanowni Państwo,
W dniach 15-20.09.2014r nasza firma będzie nieczynna. Prosimy o wyłącznie kontakt mailowy - udzielimy odpowiedzi w możliwie najkrótszym czasie. Wszystkie zamówienia złożone w tym czasie zostaną zrealizowane 22.09.14r. Za utrudnienia przepraszamy.
Zespół mazparts.pl

02.12.2010

Rozrząd w mazdach DiTD, CiTD – co warto wiedzieć

Rozrząd mazdaRozrząd w silnikach DiTD i CiTD to bardzo istotny element. Motor DiTD to pierwszy diesel marki Mazda z wtryskiem bezpośrednim realizowanym jeszcze za pomocą tradycyjnej pompy wtryskowej, a nie nowoczesnego układu typu common rail. Został on zaprezentowany w 1998r. CiTD to już system common rail (2002r) oraz grono zmian w osprzęcie silnika.

Charakterystykom obu motorów przyjrzymy się w innym newsie – łączą je na pewno dwie rzeczy… paliwo :-) oraz wrażliwy zespół paska zębatego.

Użytkownicy Mazdy czasem uskarżają się na zrywające paski rozrządu. Wszystkie Mazdy z tymi silnikami zostały sprowadzone z Zachodu, ponieważ polska sieć dilerska nie prowadziła sprzedaży Mazd wyposażonych w te jednostki napędowe. Tam ASO nie do końca wywiązywały się z zaleceń stawianych przez Mazdę wymieniając tylko same paski rozrządu “zapominając” o drogim wtedy hydraulicznym napinaczu i rolkach.

Ten fakt często powoduje awarię w sprowadzonych autach, tym bardziej, że wysoki procent z nich ma licznik skorygowany przez nieuczciwych handlarzy. Pompa wodna wymaga wymiany co drugą zmianę rozrządu czyli co 180 tys. km. W zestawie są dwie niezbędne uszczelki.

Reasumując, rozrząd w silnikach mazda DiTD (RFA2/RF4F) (98-02r) wymieniamy co 90 tys. km lub co 5 lat – w zależności co nastąpi pierwsze. Części zakładamy tylko ORYGINALNE, ponieważ inne niestety szybko kończą żywot w tym silniku.

Do wymiany potrzebujemy:

  1. Pasek rozrządu (MAZDA OE)
  2. Napinacz hydrauliczny (MAZDA OE / NTN)
  3. Rolka napinacza (MAZDA OE / NTN)
  4. Rolka prowadząca (MAZDA OE / NTN)
  5. Pompa wodna (co 180 tys. km tylko i wyłącznie MAZDA OE)

W przypadku silników CiTD sytuacja wygląda bardzo podobnie. Rozrząd w motorze mazda CiTD (RF5C/RF7J) (02-08r) wymieniamy co 120 tys. km lub co 5 lat. W tym wypadku również zalecamy montaż tylko i wyłącznie części oryginalnych.

Przestrzegamy przez zakupem starych zleżałych części (pasków / napinaczy etc.) oraz produktów podrobionych – na rynku można tez takie spotkać.

Wymianę zalecamy powierzyć fachowcom, którzy znają markę. Dla użytkowników chcących samodzielnie zamontować rozrząd zakupiony w naszym sklepie – porady techniczne, zalecenia i instrukcja montażu w cenie zestawu.

Zapraszamy miłośników marki do zadawania pytań, rozwiania wątpliwości – odpowiemy na każdą wiadomość.